Meyve suyu Kokteylleri



Özellikle cola içmeyi bıraktıktan sonra yerine içebileceğim ikame bir içecek bulmakta çok zorlandım. bir süre ice tea içmeme rağmen damak tadıma uygun olmadığını anladım. Sonrasında meyve sularına yöneldim.
meyve sularına yönelmemin nedeni ise en basit şekliyle karışık meyve sularının tadnının güzel olması ve asitli içecek olmamasıydı.
öncelikle nasıl meyve suyu almalıyız bu sorunu çözmeliyiz. Meyve suyu alırken öncelikle meyve oranının en az %100 olmasına dikkaet edin, meyve oranının yüksek olması onun doğal olma oranını büyük ölçüde etkiler. %100 meyce olan meyve sularının kısa sürede tükeltilmesi gerekir o yüzden çok üzün süre bekleyemezler onun için ihtiyacınınzdan fazla almayın. Meyve parçacıklı meyve suları %100 meyve oranına sahip olmayabilir.
Hangi meyve suları daha güzeldir: türkiyede en çok şeftali ve kayısı tercih edilse de günümüzde bir çok çeşit meyve suyu bulunyor. Benim en sevdiğim meyve suyu ananas suyu özellikle bitter çikolatayla çok güzel oluyor.%100 şeftali biraz daha eksi ve tadsız olabiliyor nedeni şeker ilavesi olmamasından kaynaklanıyor ama çok güzel bir tadı var. %100 portakal ve %100 üzüm çok de karıştırılmadan içilebilecek meyve sularından.
Şimdi gelelim hangi karışımlar : Benim tercihim bir ekşi bir tatlı karışı oluyor genelde ama bazen değiştiği de oluyor.
Üzüm  +  Portakal : %100 portakalda şeker olmadığından tadı biraz eksi geleiyor aynı derecede %100 üzüzmde çok şekerli geliyor ikisini 2/3 portakal 1/3 oranalrında karıştırınca hafif ekşi güzel bir kokteyl çıkıyor

Şeftali + Vişne : şeftali suyunun üstüne renk vermesi için konulabilir vişne tadı büyük ölçüde değiştirmiyor.

Üzüm + Elma : yeşil elma ve kırmızı üzüm suyu birleşince şerbet tadında bir lezzet ortaya çıkıyor.

Ananas + Portakal + Şeftali : Şeftali miktarı yüksek portakal düşük tutulursa genel damak tadına uygun bir karışım ortaya çıkar.

İstenildiğinde daha fazla karışım yapılabilir ancak ben bu karışımları tercih ediyorum böylece hem daha fazla seçenek içme imkanım oluyor hemde içemediğim meyvelerin de suyunu içebiliyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder

Son Konular

More

son

Whats Hot

Featured Posts